همه مجموعه ها - فرهنگ و ادب
ناشران برخورد درستی برای ارائه کتاب کودک ندارند+ فایل صوتی
تاریخ انتشار : 96/08/30 ساعت 10:54

ناشران عموما کتاب را در یک کیفیت متوسط رو به پایین چاپ و روانه بازار می‌کنند، هیچ حمایت و برنامه ای برای اینکه نویسنده بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند، انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار رویداد فرهنگی، کتابخوانی و جشن امضای کتاب «کادوی عجیب و غریب تولد لونا» دوشنبه 29 آبان‌ماه در بخش کودک باغ‌کتاب تهران برگزار شد. قبل از شروع مراسم، از پیام ابراهیمی، نویسنده کتاب درباره تاثیر برنامه‌هایی مانند جشن امضا و کتابخوانی بر علاقه کودکان به کتابخوانی پرسیدم.

ابراهیمی در توضیح کتاب «کادوی عجیب و غریب تولد لونا» گفت: این کتاب در رابطه با نگهداری حیوانات خانگی و غیرخانگی در خانه و مخصوص کودکان حدودا 10 تا 12 سال نوشته شده است. این کتاب چهار لاک‌پشت گرفته است.

او درباره جایگاه کتاب کودک در بازار نشر، اعلام امیدواری کرد که کتاب کودک بتواند جایگاه خود را در میان سایر کتاب‌ها بدست آورد و افزود: امیدوارم کتاب‌های با کیفیت معرفی شوند و بتوانند در بازار جای خود را باز کنند.

این نویسنده با بیان اینکه فکر می‌کنم ناشران برخورد درستی برای ارائه کتاب کودک انجام نمی‌دهند، گفت: عموما کتاب را در یک کیفیت متوسط رو به پایین چاپ و روانه بازار می‌کنند، هیچ حمایت و برنامه‌ای برای اینکه نویسنده بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند، انجام نمی‌دهند.

ابراهیمی افزود: کتاب به دست مخاطب نمی‌رسد، در قفسه بین سایر کتاب‌ها گم می‌شود. فکر می‌کنم روی دو مساله باید دقت شود، بخشی در چاپ است، که کتاب باید با کیفیت چاپ شود، یعنی رنگ و کاغد خوب تا کودک آن را دوست داشته باشد و در دست بگیرد همچنین جلساتی برای معرفی کتاب برگزار شود تا کودکان کتاب را بشناسند و کتاب برای آنها خوانده شود و این به نوعی ترویج کتابخوانی است و اگر ناشران برنامه داشته باشند، می‌توانند جایگاه خود را باز کنند.

او در پایان درباره محل برگزاری این جلسه گفت: به نظرم باغ کتاب فضایی کامل و جامع است و می‌تواند کتاب‌های خوبی داشته باشد، در کل قابلیت این را دارد که فضای خوبی شود.  



نظرات کاربران

ارسال