همه مجموعه ها - فرهنگ و ادب
تلگرام نامه، مشکلات استفاده از تلگرام را یادآوری می‌کند +فایل صوتی
تاریخ انتشار : 96/09/15 ساعت 13:50

در نشست رونمایی کتاب «تلگرام نامه» به اهمیت ایجاد فضای امن فرهنگی با رشد چشمگیر فضای مجازی اشاره شد.

به گزارش خبرنگار رویداد فرهنگی، کتاب «تلگرام نامه» نوشته محمد قنبری با حضور محمد آمن، علی محمدی و هادی علیمحمدی روز سه شنبه چهاردهم آذرماه در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

این کتاب در دو جلد برای «مادران و دختران» و «پدران و پسران» تالیف شده است و در آن با روایاتی داستانی که بر مبنای اتفاقات و حوادث واقعی هستند مشکلات استفاده از تلگرام را به مخاطبان گوشزد می‌کند.

محمد قنبری در این جلسه عنوان کرد: ما برای تالیف این کتاب مخاطب‌شناسی انجام دادیم و بر اساس آن جنسیت را در کتاب‌ها جدا کردیم. در جلد اول که برای «دختران و مادران» نوشته شده است هدف ما این بود که خلوت فضای اجتماعی گوهری به نام دین را از یاد ما نبرد.

وی افزود: در جلد دوم که برای «پسران و پدران» تالیف شده است ما به بررسی دلایل افت تحصیلی بین دانش‌آموزان می‌پردازیم. بخشی از عدم تربیت درست بین بچه‌ها همین فضای مجازی است. بازی‌هایی که در فضای مجازی وجود دارند کاملا غیردینی و غیر ایرانی هستند. 

 

جهانی شدن با مشکل عدم امنیت فرنگی همراه است

علی محمدی، نویسنده، درباره کتاب و کتابخوانی در این جلسه عنوان کرد: کتاب به عنوان میراث مادی و معنوی کشور می‌تواند قدیمی‌ترین و غنی‌ترین میراث معنوی بشری قلمداد شود. اصحاب فرهنگ و اندیشه با بازتولید آن توانسته‌اند عمر آن را به این زمانه برسانند.

وی ادامه داد: پیشینیان ما برای نگارش خط را اختراع کردند و پدران ما دینی را پذیرفتند که مهمترین اعجاز آن کتاب بود. کتاب همواره در تاریخ فرهنگی ایران و ایران اسلامی نقش محوری و به نوعی ستون خیمه فرهنگ به حساب می‌آمد.

این نویسنده افزود: در زمانه ما انسان در حال تجربۀ رخ دادی بی‌بدیل به نام جهانی شدن است. این جهانی شدن ابعاد مختلفی دارد که بعد فرهنگی مهمترین ویژگی آن است. امنیت فرهنگی ما به شدت با مشکل روبرو شده است.

وی با اشاره به این که کتاب می‌تواند امنیت فرهنگی ایجاد کند عنوان کرد: برای بالا بردن امنیت فرهنگی ایرانی‌ها کتاب و کتابخوانی بسیار تاثیرگذار است. چه خوب است که سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی ما با توجه حداکثری به ذائقه فرهنگی مخاطبان کتاب‌هایی را تولید کنند که این کتاب‌ها مورد توجه قرار گیرند.



نظرات کاربران

ارسال