همه مجموعه ها - فرهنگ و ادب
شبکه تجاری صهیونیسم در غرب، بانی بحران مالی سال 2008 بود+فایل صوتی
تاریخ انتشار : 96/07/30 ساعت 10:03

نویسنده کتاب «صهیونیسم و بحران مالی اروپا» در رونمایی این کتاب مطرح کرد: اقتصاد اسراییل بر پایه ربا است.

به گزارش خبرنگار رویداد فرهنگی، آیین رونمایی و بررسی کتاب «صهیونیسم و بحران مالی اروپا» نوشته مانوئل گالیانا و ترجمه سمانه کچوئی، شنبه‌ 29 مهرماه با حضور رضا منتظمی، گالیانا و کچوئی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

منتظمی در آغاز جلسه توضیحاتی درباره فعالیت‌های گالیانا برای حاضران ارائه داد. وی اظهار داشت که مانوئل گالیانا نویسنده، محقق، منتقد سینما و نویسنده کتاب‌های تحقیقی ضد فراماسونری و لابی صهیونیستی در اروپا است. گالیانا بنا به طبیعت شغلی سفرهای کاری و تجاری به اکثر کشورهای جهان داشته است که در حین تماس‌ها و ملاقات‌های کاری در عرصه بین‌الملل به حضور و سیطره شبکه صهیونیستی بر مراکز تجاری و سیستم مالی و نظام بانکی در غرب حساس می‌شود. وی با این نگاه وارد تحقیقات بیشتر درباره نفوذ  شبکه صهیونیستی در غرب شد.

وی افزود: گالیانا سال‌ها از مدیران ارشد بین‌المللی اقتصادی در اروپا بوده است. وی به مدت 40 سال در سطح معاونت در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کرد و به دلیل اشرافی که به مسایل اقتصادی دارد با لابی‌های اسرائیل در اروپا و امریکا آشناست. گالیانا در سال 2007 کتابی با عنوان «بحران همه‌گیر» را نوشت و در آن بحران مالی را پیش‌بینی کرد که گریبان‌گیر اروپا شد و شاید جزء نادرکسانی است که از قبل چنین اتفاقی را حدس زده بود. به‌دلیل نگارش همین اثر لابی‌های اسرائیل و فراماسونری‌ها حساس شدند و به‌صورت کاملا نامحسوس او را از کار برکنار کردند و گالیانا در شرایط بسیار سخت در حالی که منابع مالی و اقتصادی‌اش محدود شد به زندگی خود ادامه داد.

 

برای رفع بحران‌های مالی به اصلاحات بنیادین نیاز است

گالینا معتقد است همانطور که مایک ملونی مدت‌ها پیش گفت، بحران اقتصادی 2008 تنها حفره‌ای در مسیر واقعه اصلی بود. او معتقد است که پیش از پایان این دهه بحران اقتصادی بزرگی رخ خواهد داد که رکود بزرگ ۱۹۲۹ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به گفته ملونی «بهترین سرمایه‌گذاری که باید در زندگی انجام داد، آموزش مالی خود است»

وی با اشاره به نقش یهودی‌ها در سیستم مالی اروپا گفت: بخش دیگری از این کتاب به نفوذ یهودی‌ها در سیستم مالی پرداخته و اینکه در سال 2008 چگونه بانک‌ها سقوط کردند و سایر نهادهای مالی به صندوق‌های پولی تبدیل شده‌اند. از  موضوعات دیگر این کتاب این است که افرادی که درباره نفوذ یهودیت در ساختارهای مالی سخن می‌گفتند، چگونه از سیستم اخراج شدند. بخش اول این کتاب به تاریخ بانک و ربا اختصاص دارد و در این بخش به  اصلاحات مالی لوتر و کلوین اشاره می‌کند. در بخش دوم بانک از دیدگاه یهودی‌ها بیان شده است و در فصل سوم درباره سرزمین مقدس و اسرائیل که برمبنای ربا است توضیحاتی داده شده است. البته من دراین کتاب به کتاب «اورشلیم در قرآن» اشاره می‌کنم که ربا را یک گناه کبیره می‌داند. بخش دیگری از کتاب به نظریات آدام اسمیت می‌پردازد که بیشتر یک فیلسوف است تا اقتصاد‌دان و دیدگاه‌های خاص خود را در حوزه سرمایه‌داری دارد و نظرات او در این کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. همچنین در کتاب درباره صهیونیسم مالی در آمریکا و تاثیر یهودی‌ها در وال‌استریت سخن گفته شده است.

منتظمی در پایان جلسه درباره نویسند کتاب عنوان کرد: گالیانا تاکنون 12 کتاب نگارش کرده که چهار جلد از آنها به فارسی ترجمه شده است جنگ ایران با عراق، قدرت لابی اسرائیل در اسپانیا، نفوذ فرماسونری در کلیسا مسیحیت و صهیونیسم و بحران مالی اروپا عناوین چهار اثری است که از این متفکر در ایران منتشر شده است.



نظرات کاربران

ارسال